fredag 6 mars 2009

Ursäkter från en icke-deltagare

Tyvärr deltog jag (Maaja) själv inte i färgglada veckan. Det finns egentligen tre anledningar till det:
  1. Jag hade inga färgglada kläder kvar i min garderob och på grund av kort varsel hann jag inte tvätta.
  2. Mina arbetskamrater är inte helt toleranta mot färgglad klädsel. På grund av min nyfunna kärlek till klargröna t-shirts har jag till exempel fått dras med det inte så smickrande smeknamnet "Hulken". Även "Rödluvan" är ett återkommande namn (ni kan själva försöka gissa vilket slags plagg det syftar på). I tisdags kom en arbetskompis till mig till jobbet iklädd lila byxor, något som roade många. Han lät sig dock inte nedslås, trots åtskilliga referenser till både David Bowie, Teletubbies och gayvärlden.
  3. Jag kunde ha svurit på att jag hade tre punkter alltså.
För att kompensera min färglöshet bjuder jag på två gamla bilder från Maajas i övrigt ganska färgglada liv.

Maaja framför graffitivägg iklädd Rödluvetröja, blå jeanskjol, orange mössa samt hemmastickad halsduk modell extra lång.


Maajas gamla favorittjocksockar som tyvärr gått ett otrevligt öde till mötes. :C

Vi får helt enkelt hoppas på fler färgglada veckor så att jag också hinner delta. Med tanke på att min garderob har känt av en kraftig ökning i färgglada kläder det senaste året har jag nog en hel del spännande att bidra med.

Inga kommentarer: