fredag 17 oktober 2008

Dancing in the street

Jag vet att vi har postat den här videon förut men den är ju så underbar. Jag sitter med ett pisstrist projektarbete och ska på sittning ikväll som jag inte var så pepp för, men så såg jag den här och ville genast börja dansa! Saker blev lättare och nu ska det bli kul!



Vi är tre små trasor från lag Tom som ska gå och vi behövde ett gyckel. När jag låg i badet kom jag att tänka på Bimbosången som ju är rätt bra. När jag klev upp skrev jag om den till att passa till ikväll.

Originalet:

Goa och rara, helt underbara
Och våra bragder ihågkommes än
Först var vi nollor som fjäska för 6-1
Och cider i baren, han blev våran vän

Hipp hurra för här kommer bimboiterna
Studsar fram igenom salarna
Och ni får följa med

Bimbo har fångat den magiska kraften
Och visst blir man stark
Om man dricker av den
Onska och törnar, det klarar små bimbos
Fy bubblan för ondska, det säger ju allt


Nya:

Goa och rara, helt underbara
Och vi är här för att festa igen
Än vi är trasor som smörar för KM
Att jobba i puben, det bästa vi vet

Hipp hurra för här kommer Tomtrasorna
Festar fram igenom nätterna
Och vi vill ha er med

Razor har fångat den magiska kraften
Och visst blir man stark om man dricker av den
Fylla och spya, det klarar små trasor
Bryna, nuppa, fjässa sponken – det säger ju allt


Jag är ganska nöjd med mig själv över den nya texten men det hade ju knappast gått utan Bimbosången. Tack gamla BHS-are för att jag kunde skriva om er text. Vi kommer dra ner så mycket applåder ikväll...!

2 kommentarer:

Clueless sa...

ser fortfarande bara Cobra när jag tittar på denna videon =)

Carsan sa...

Ja jag med faktiskt. Kusligt likt. Jag borde verkligen bättra på min dansstil=)