torsdag 2 oktober 2008

Iprenkvinnan

Jag är nog fortfarande den hypokondriska bibliotekarien alternativt den klantiga bibliotekarien. Häromdagen skulle jag lyfta ner en skål från en hylla. Den står högt upp så jag tippar på den, jag har dock glömt bort att jag lagt något i skålen ( en minimixer). Denna minimixer far i väg och träffar mig först i huvudet för att sedan fortsätta nedåt och träffar då skaftet på stekpannan. Detta i sin tur leder till att stekpannan far iväg och jag får därmed olja och kycklingbitar över hela golvet och mina nytvättade stolsdynor. Det var den klantiga delen. Vad gäller den hypokondriska delen så var jag till läkaren eftersom jag alltid har ont i huvudet/nacken. Han frågade hur ofta jag åt huvudvärkstabletter (vilket är rätt ofta men inte så ofta då jag är lite antitabletter). Jag drar till med varje vardag för att han ska förstå att jag har mycket ont i huvudet. Då kollar han på mig och säger att man kan få huvudvärk om man överdoserar huvudvärkstabletter och att jag måste försöka sluta med det. Så nu är jag en tablettmissbrukare också...Sedan sade han att jag skulle få en skiktröntgen av nacke och hjärna. Så antingen är jag tablettmissbrukare eller har en trasig nacke. Ole dole doff

2 kommentarer:

Love sa...

Men snälla du... Det går verkligen inte bra för dig. Men efter regn kommer solsken. :) Och läkaren kan ju ha en poäng i att man inte ska knapra piller så mycket... Ta hand om dig.

Carsan sa...

Ja det är klart att han hade en poäng men jag ljög ju=)