tisdag 14 oktober 2008

Det borde alltid vara helg i tre dagar

Har precis jobbat första dagen för den här veckan. Hade en extra dag ledigt då det var planeringsdag på vilken jag som bara är vikarie inte fick delta. Visserligen får jag inte heller några pengar för måndagen men det är inte så hemskt med tanke på att jag fick en dag extra för att tillfriskna från den förkylning jag lyckats dra på mig.
Det var nog inte så smart att stå ute i regnet i flera timmar i lördags, även om det var i ett gott syfte... Jag hjälpte nämligen till att samla in pengar till världens barn genom att stå utanför den lokala ica-butiken och skramla med en pengabössa. På söndagen valde jag att istället för att stanna hemma och vila åka till sommarstugan över dagen för att kolla att allt var ok inför hösten och vintern.
Dessa två dagar med utevistelse och aktiviteter hjälpte inte till att bota min förkylning men som tur var hade jag ju ytterligare en dag på mig att tillfriskna. När jag vaknade i morse trodde jag att den extra vilodagen hade gjort susen och det hade den nästan även om det blev lite svårt att prata framåt eftermiddagen.
Nåja, nu har jag klagat tillräckligt och vill bara sammanfatta genom att säga att det borde vara tre dagar ledigt varje vecka.

2 kommentarer:

Yäcc sa...

men man borde ha betalt för sju!

Love sa...

Mer fritid åt folket!