torsdag 2 oktober 2008

Otur igen

Min otur fortsätter. Jag hade tänkt mig att gå ut igår och glassa med en drink. Jag glassar aldrig med drinkar ute eftersom det är ohyggligt dyrt. På en torsdag kan jag dock ha råd med det. Pearl var inte sugen men ett gäng annat folk skulle ut så jag gjorde mig klar för att gå. Sista jag ska göra är att sätta i mina sprillans nya linser och lägga på ögonskugga. Då har jag naturligtvis ner ögonskuggan så att den går i tusen bitar och smetar ner hela golvet När jag ska försöka torka upp det har jag även ner burken med linser. Jag letade en timme innan jag gav upp. Borta var den och den sitter väl ihoptorkad, uppklistrad under duschkabinen. Kvällen slutade istället med att allt mitt goda humör hade flugit sin kos och att jag med "jag hatar världen" tårar i ögonen, drog täcket över huvudet. Jag kunde dock inte sova utan hostade mig igenom hela natten. Tur att det är en ny dag idag.

2 kommentarer:

Yäcc sa...

usch usch, älskade du, det var ingen bra dag. tur att den är över.

Anonym sa...

åh, jag hatar att tappa linser. de är omöjliga att hitta, särskilt om man redan har fått in ena linser och ser konstigt på grund av det... även om jag numera vet att de i 90% av fallen klistrar sig fast någonstans på handfatet så hittar man dem aldrig förrän det är för sent.