torsdag 1 maj 2008

Glass-kaka-paj.

Glass har det blivit nu på senaste tiden med det varma vädret.

Kaka var uppmuntran på eftermiddagarna tidigare. Allt tråkigt uppsatsarbete kunde lindras med en kaka och det hade kafeteriorna i skolan så väl kommit på. De säljer Veckans kaka som ändras för varje vecka tillsammans med en kopp te eller kaffe. Det var en grej att ta reda på vilket som var Veckans kaka. Det var spännande att prova Veckans kaka för första gången. Folk fick för sig att jag alltid visste vilken som var Veckans kaka för jag är tycker om kakor. Jag har lärt A600 teckna "kaka" på teckenspråk så nu kan vi tjata/propagera/irritera även tyst. Kaka for life.

Paj blev det en fredag när vi bestämde oss för att fika, gick till Bakgården och det slutade med att fem personer beställde smulpaj med olika bär. Det var knäpptyst - och det är det inte ofta! - för alla nöjt så av paj. Så kom uttrycket pajfredag att myntas men det är något vi på senare tid har släppt på. Tyvärr. Vi måste ha en sista pajfredag innan vi slutar!

För någon eller några veckor sedan var vi ute och flanerade och diskuterade vart vi skulle gå. Jag tänkte uttrycka något om att jag ville ha glass men i samma andetag som jag sa det kom jag även på allt annat vi tycker om så det blev mer "glass-kaka-paj"! Det sammanfattar vad A600 tycker om. Glass-kaka-paj.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sandgärdet och Balder har inte samma veckans kaka alltid, oftast har Sandgärdet mycket tråkigare kaka:(

:p kan de inte tänka lite på oss som inte sitter i A600 utan sitter i Medialab och blir galna också (eller nåja mer galna än vad vi redan är...). Där det dessutom är förbjudet att ha någon dricka eller mat inne i Medialab, för de har heltäckningsmatta där, det är nästan så man saknar A600 lite ;)

Anonym sa...

Jag började helt oprovocerat teckna idag när jag stod och pratade med några fysiker. De antingen ignorerade mina underliga handrörelser eller så märkte de dem inte. Med tanke på att det var just fysiker kan det sistnämda alternativet vara det gällande... hehe. Vad tycker A600 om att ha en tecknande medlem? Mina vänner brukar störa sig på när jag gör tecken (för att inte tala om hur irriterade de blir när jag "rättar" dem när de håller upp fel fingrar när de ska visa antal. lixom vaddå? TRE och ÅTTA, det är stor skillnad!).

Yäcc sa...

de bryr sig inte så mycket förutom när jag lär dem relevanta tecken som kaka, paj, glass (har nog inte hunnits med) och tecken som ser allmänt roliga ut (praktik!). en gång hittade vi teckenlistan för "sex och samlevnad". det var roligt tyckte jag. ikaah med förutom att alla könssjukdomar skulle bokstaveras. hon hade tyckt det var roligare om det fanns riktiga tecken. "hora"/"läder" var en kul kombo oxå.

Nina sa...

Mmm jag befinner mig nu i de glass-paj-kaka lösa staden Skövde och nu börjar det ju genast att kurra i mina sötsakstarmar. Hur ska det gå? :/