onsdag 7 maj 2008

smörja

Ibland så skriver man saker man knappt vill kännas vid dvs. (vad är det här för sentimental smörja? I samband med magisteruppsatsen, bara smörja) men efter ett tag, (i detta fall två dagar senare) så tänker man aja ingen annan har ju skrivit något på ett tag så kan ju lika gärna trycka in det på bloggen...

Ensam

Stojet från a600 har precis börjat lägga sig till ro, ännu en dag har gått utan att jag fått något gjort, "den blommande filmjölken" finns fortfarande kvar där i bakhuvudet.
Men även den börjar blekna bort bland damm av ingenting. Sitter ensam på rummet.
-Ingen här? -Titta på film? Världen snurrar, lyssnar på musik...
-Ingen där? Har precis gjort av med en Sandwich glass...
-Vi kan väll ta en promenad?...
Tystnad...

En "GB Sandwich", pappret ligger kvar på bordet.
Hmm passar på att trycka in detta också bara för att.

läser en bok, nämen varför gör han så? Vad sa han? Är han dum eller? Varför är han inte bara ärlig? Vad håller han på med? Han skulle ju ha sagt/gjort såhär i stället.

Öhh varför sa jag sådär? Är jag dum eller? Varför är jag inte bara ärlig? Varför säger jag inte bara som det är? Allt gick så fort, jag hann inte med. Jag skulle sagt/gjort såhär i stället.

Inga kommentarer: