måndag 5 maj 2008

Växt

Det är måndag och jag är ensam i a600, vilket är ovanligt och känns lite konstigt. Det som gör det hela ännu konstigare är att det på mittenbordet står en mjölkkartong med en växt i. Okunnig som jag är så kan jag inte identifiera växten från platsen jag valt att sitta vid och jag är inte tillräckligt nyfiken för att gå fram och undersöka närmare, det räcker med att på avstånd observera och fundera över ovanligheten.
Vem har placerat växten i datasalen? Varför har denna någon placerat växten i datasalen? Vad är det för växt? och Kommer den att överleva? är frågor som dyker upp i mitt huvud och som jag är säker på kommer att diskuteras när de andra dyker upp. När vi är fler kan vi säkert lista ut flera teorier och möjliga svar på alla dessa frågor.
Nåja, nu är det väl dags att öppna uppsatsdokumentet så det ser ut som om jag jobbar när de andra dyker upp.

3 kommentarer:

Yäcc sa...

mystiska kvinnan har varit i farten! :D

Maaja sa...

det är helt klart mystiska kvinnan som har lagt ut blomman. hon tyckte att vi började bli lite tråkiga så hon ställde in något för oss att diskutera. nu sitter hon och inväntar reaktioner som hon sedan ska skriva om i sin nya bok/avhandling. psykologiskt experiment var det väl?

Anonym sa...

Det hade ju kunnat varit jag! Om det nu hade varit så att jag varit på besök i A600...