måndag 3 mars 2008

Party like a Librarian!

Jag hade besök i helgen av en icke bibliotekarie. Han i likhet med de flesta andra har nog en viss bild av bibliotekarier. Under festen i lördags konstaterade han dock att bibliotekarier är riktigt roliga!! Det visste vi ju själva sedan länge, nu gäller det bara att sprida budskapet.

I fredags hade jag grymt tråkigt och inte ens en bok kunde lätta upp humöret=) Vid tio snåret sänder jag därför ut ett S.O.S till Pearl, vilket hon uppfattar och räddar mig ur tristessen. Det var bara att slänga iväg "join a proud minority group, read books" tröjan, hoppa in i duschen och ge sig av. Jag sprang i regnet till Pearl med en kasse i vardera näven och luvan uppfälld som skydd mot regnet. Jag måtte ha sett ut som en fullständig idiot och en halvgangster men vid 22.40 var jag på plats hos Pearl. Väl där insåg jag att ingen mat inmundigats sedan lunch och att det därför inte vore det bästa att börja häva alkohol ( bibliotekariemagar är extra känsliga mot alkohol har jag hört). Jag grundade det hela därför med en knäckemacka som Pearl lyckades rota fram i ett skåp. Det är det nya tilltugget vill jag nog hävda!! Sedan bar det av till Harrys och där hade vi en mycket trevlig kväll trots att vi märkte att vi var hopplöst ute vad gäller skärningen på kläder=) Låt oss bara säga att jag och Pearl av naturen inte är skjortbibliotekarier=)

Jag vill även uppmana mina kära kollegor till ett mer aktivt deltagande så att detta inte förvandlas till en Cobrablogg.

1 kommentar:

Yäcc sa...

Det är inget som helst fel på en Cobrablogg heller, hint hint ;)