måndag 24 mars 2008

Är en väg bättre än den andra?

Jag fick leta påskägg i år igen! Förvisso var kartan allt annat än bra och vädret tillät inte jakt utomhus men det är ju alltid spännande att rota efter påskägg i vantlådor och bland ytterskor=) Jag hittade skatten som var uppdelad, den första delen bestod, surprise surprise av godis.Del nr 1 skulle man äta när man tog del av del nr 2 som var en bok. Inte vilken bok som helst heller...titeln löd: " Dumpa honom - Han vill inte ha dig". Ok ok alla människor budskapet har äntligen nått min tröga hjärnbalk och jag känner mig stärkt av en töntig peppbok. När ingenting annat funkar gick det tydligen hem, åtminstone när jag befinner mig på 40 mils avstånd...

Jag fick även en påskpresent av min bror, presenten låg i en blå, tung plastpåse som klirrade. Kan någon gissa vad det var? Just det, cider från Bolaget, Glad Påsk syrran!!! Jag tycker mig här ana två olika förhållningssätt från medlemmar av min familj angående hur hur man bäst uppnår en lycklig tillvaro...Ole Dole Dofff

2 kommentarer:

Love sa...

Kan inte en kombination av dessa två sätt vara den gyllene medelvägen? Men boken - var det en hint från dina kära...?

Anonym sa...

Haha. Den där boken skulle nog jag oxå behöva...