tisdag 29 april 2008

Att blogga

Att skriva ett blogginlägg. Det är morgon, jag vankar av och an framför datorn Yäccs
senaste messenger mess skymtar fortfarande i msn fönstret - "kolla a600-bloggen om du inte gjort det. finns en inbjudan till dig."
copy-pastar långsamt url:en som hon senare ger mig till webbläsaren... hjärtat dunkar... kallsvetten bryter ut, tar en paus och plockar av frukosten från plattan (två kokande ägg).
Hur gör man? ska jag vänta tills en annan dag? Hmm ... Mackorna är färdiga och BLoggen står ännu orörd.(Har ju faktiskt ingen aning om hur skiten funkar, visa furst be mig göra nått med den sen!) (följer slaviskt min gamla idrottslärares måtto "Det man inte måste göra idag kan alltid göras i morgon")
.......................................................................2 månader senare......................................................
Ha visste att jag inte skulle kunnat gjort något förra gången, smart att lyda måttot, inte lika smart att använda det på arbetandet med magistern dock. (Ah sedär dom bad mig faktiskt inte göra något med den förra gången, ville bara att jag skulle titta på den)
... Hmm vad ska jag skriva undrar om det finns någon editor man måste visa det för?
Om inte annat får jag skapa mig en. Yäcc? Inte online. Hmm Maaja kanske. Oh Yäcc loggade in. Pffrt antar att jag får lita till min egna skrivar kunskap...Att dom vågar låta mig blogga utan att kolla vad jag skriver, aja =) ... oh fantastiskt rättstavningen är på engelska.

2 kommentarer:

Yäcc sa...

haha! underbart inlägg.

Nina sa...

Yay culess första inlägg! Grattis eller vad man nu ska säga!?