onsdag 9 april 2008

Jag är ingen kvinna, jag är en man!

Loves uppmaning försökte jag igår vara lite kvinnlig och feminin så jag pyntade ut mig i både pärlhalsband och klackar. Det där med klackar var nog ingen vidare bra idé....Jag äger ett par sådana skor och de har legat längst in i garderoben i flera år av förklarliga skäl, jag kan helt enkelt inte gå i dem. Detta hade jag dock glömt bort igår och började därför stolt traska ner mot skolan. Detta varade i några meter tills jag kom underfund med att jag inte gick utan stelbent som en styltgångare tog mig framåt. Det blev knappast bättre vartefter dagen fortskred och Squeek och Pearl fick tålmodigt vänta på mig när jag med blåsbeströdda fötter haltade mig fram. Jag får nog nöja mig med att vara semikvinnlig i fortsättningen.

Vi tre gjorde för övrigt en liten utflykt igår till Fyndbutiken. Pearl var fast besluten om att jag skulle komma därifrån med kläder men vi var under tidspress. Av denna anledning fick jag stå inne i provrummet och prova kläder som jag sedan kastade ut till Pearl för upphängning. Det hela var mycket stressigt och jag fattar inte riktigt att jag lyssnade på Pearl som sade att allt var snyggt, vilket ledde till att jag kom hem med 5 tröjor som jag aldrig kommer använda=) När jag skulle rusa ur provhytten vände jag dessutom väskan upp och ned så att alla saker ramlade ut...Tanten i hytten bredvid var vänlig nog att sträcka mig mina linser som tydligen hade rullat in till henne.

Vad tror ni andra om en griskavalkad på fredag, kan det vara något?

4 kommentarer:

Love sa...

Ursäkta, men en "griskavalkad"??? Que?

Love sa...

Och vänta lite nu... När har jag uppmanat dig att vara kvinnlig? Jag har inget minne av det...

Carsan sa...

kvinnlig och behövande du vet...Vilket innebär att jag borde sluta vara så pushig men det var trots allt lättare att ta på sig skor med klackar=)

Pearl sa...

jag vidhåller att de tröjor du köpte var snygga! vad passar inte på en skönhet ;-) griskavalkad...mmm, om du menar svinerier på hög nivå (hög alkoholkonsumtion och dans!), kan du ju räkna med mig, men upp på någon scen går jag nog inte, av förklarliga skäl, svin-skäl då!!