måndag 14 april 2008

Helgnöjen

Japp så har det varit full rulle hela helgen igen. Utgång på torsdagen, sittning och pub på fredagen, lördagsjobb och spelkväll på söndagen. Jag och Pearl fick aldrig se vår snickare i torsdags och vi var något besvikna måste jag säga. Robin-David skulle ju säkert jobba på fredagen så det är väl inte så konstigt egentligen. Torsdagen var trots det relativt trevlig och påbörjades med att skala 30 kg potatis, mellanlandade i Petros soffa där jag blev nedbäddad och matat med knäckebröd och slutade med "var ska vi sova inatt" på vägen hem.

Fredagen var lite galen och jag måste bara säga att skönsjungande läraren Tor i läderbyxor imponerade stort på mig. Han sjöng "Staten och kapitalet" med stor inlevelse och naturligtvis med slutna ögon. Jag och Pearl blev till och med erbjudna att vara doa-flickor vilket vi avböjde då vi inte ville ta strålkastarljuset från Tor. Pearl klämde istället i när vi framförde vårt A600 gyckel. Hon fick även läarare Tor att dansa någon form av spagettibendans senare på puben och jag måste säga att han var ruskigt lik Jagger. Jag vet dock inte om han blundade eller tittade annars hade han verkligen varit "dancer ín the dark". Alla som var på plats ur A 600 bloggen dansade faktiskt, vissa var dock tvungen till stark övertalning för att detta skulle ske. Pearl försökte få upp Ikaah med en mindre rumsren lapdance/rumpdans men tilltaget lyckades inte riktigt.

Grisar blev glömda och drinkar togs i smyg. Ja alla mina vänner visst hade vi en trevlig helg? Fast å andra sidan tycker jag att vi sällan har det tråkigt.

1 kommentar:

Pearl sa...

en sjukeafton utan dess like, hur många gånger i livet får man uppleva en 60-årig man sjunga taten & kapitalet för att sedan gå ut på krogen och dansa med 20 åriga studenter?! Jag diggar honom, om jag bara hade vart 40 år äldre:-) haha

dock förstår jag inte hur Ikaah kunde motstå mina underbara rumprörelser?!