fredag 11 april 2008

Att lära sig den hårda vägen!

Gretas föräldrar behöver lära sig en läxa! De behöver lära sig att man inte kan lämna Greta på ett bord hur som helst! Det går bara inte! Därför hamnade Greta i min overallsficka. Det sista Pearl sa när jag frågade om Greta var att "Squeek har henne!" Jag lämnade Rabalder med ett "Trodde du ja!", sen gick Ikaah och jag. Halvvägs hem får Ikaah ett desperat telefonsamtal, "Har du Greta??" Ikaah förklarade läget och jag skickade även bekräftelsesms - Greta har det hur bra som helst tillsammans med mig. Bättre än tillsammans med sina föräldrar som bara lämnar henne vind för våg på ett bord på en pub! Mutter, mutter, mycket dåligt... Nu är jag Gretavakt fram till senast måndag. Om vi fortfarande sällskapar imorron (det vill säga att Squeek eller Pearl inte hämtar henne/jag orkar inte ta mig ner till Rabalder) så får hon följa med till jobbet. Jag blev inbeordrad med 240 % av timlönen. I like. Nu tror jag jag har sagt det till alla... Så, sova. Greta ska få träffa min katt. Det kan bli spännande. Greta kanske aldrig kommer härifrån.

Puss och kram.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får gärna ta med Greta till min husse på söndag också för jag älskar att ligga och tugga på små leksaker!

Carsan sa...

Hemska hemska Saga, men du influeras väl av din ägare så jag kan inte annat än att tycka synd om dig! Skönt även att veta att Greta är i tryggt förvar även om jag tror att hon gillade att leva "on the wild side of life" som en äkta wild pig!

Pearl sa...

här kommer en rättelse från Gretás ena vårdnadshavare, kanske den mer oansvarige :-) men ändå, du kan väl räkna ut med piiiip att om Greta har växt upp i närheten av mig är hon en inbiten festprisse och van att ta hand om både sig själv och mig!!! Dock hoppas vi att barnavårdsnämnden inget får veta :-)

Anonym sa...

Vem är greta?!