tisdag 1 april 2008

Helgen som gick med massor av festligheter

På begäran kommer nu en sammanfattning av helgen som till stora delar innehöll A600-gänget. På fredagen anlände jag och Pearl något sent till kårpuben och anledningen var inte det sms som Emma-Nina visade upp för alla. Pearl och jag hade helt enkelt så trevligt när vi kollade på Pearls film från Dublin resan och rockade loss till "vart ska vi sova i natt?". Sedan kan det inte förnekas att det tog sin tid att ta sig ned och att ta de sedvanliga "tuttbilderna". Vi kom även på den briljanta idén att gömma några cider i återvinningsskåpet i a600. Nu gjorde vi aldrig det, men Pearl vaknade kallsvettig dagen efter i tron om att vi hade glömt våra cider där...

Väl inne på puben kände jag mig något nedstämd av att det var så lite folk där men sedan såg man syjuntekåren sitta i ett hörn och då blev man glad igen. Kvällen fortlöpte sedan med vattendrickande och små joggingturer till och från djbåset, ibland blev det rena språngmarcherna när Pearl var snabb i vändningarna. Jag såg aldrig hånglet med egna ögon men Pearl är numera skyldig mig och Squeek en fetingfika. Denna pub vältes inga bord och alla kom hem till sig eller dit de hörde hemma för kvällen, så på sätt och vis var det en rätt lyckad kväll ändå. En hysteriskt skrattande Pearl bjöd på en del pärlor på hemvägen vilket fick även mig att skratta hysteriskt. Dessa hysteriska skratt fortgick sedan under resten av helgen och av denna anledning trodde alla att vi var fulla alternativt helt vrickade.

Efter en härlig lördagmorgon skuttade jag glatt till stammisstället och mötte en neandertalare-pearl som gick i ihopkurad ställning men trots det skrattade glatt. Tredje gången gillt på stället för Pearl och mig, vilket har fått till följd att vi säkert betraktas som bakisradarparet. En yngre man som jobbar på stället verkar ha fått för sig att vi gillar honom och drar av denna anledning mindre roliga pizzaskämt. Hur roligt är det att få höra att man fått en pizza med kyckling istället för en med skinka? Ha ha. Medan vi satt och åt vår mindre nyttiga mat börjar dessutom killen att ta kort. Jag undrar om han tänkte placera bilden av oss på någon form av "vägg med bilder på bakisgäster". Jag hoppas nästan det, alternativet vill jag inte ens tänka på....

Något trött efter ingen sömn alls, tog jag mig hem och sedan vidare till jobbet. Där stod jag i garderoben och rev biljetter. Allt gick hyfsat bra ända tills jag råkade riva sönder en kvinnas biljett lite i kanten. Hon blev ytterst upprörd.

-"Min biljett gick sönder, hon hade sönder min biljett"

Jag ler lite snällt och överslätande med får en mycket sur blick till svar, varpå hon fullkomligen dundrar in i salongen...förlåt arga tant för att det blev ett rivsår i din biljett.

Slutade vid 20 och släpade mig hem till Pearl för att hämta en väska. Pearl öppnar i pyjamas och hoppar sedan tillbaka och lägger sig på soffan. Härpå följer en diskussion över hur grymt trötta och slitna vi är och hur SKÖNT det ska bli att bara få sova. Ett par minuter senare:

- Gäsp, trött som faan är jag

- Ja jag med, jag är för gammal för sånt här

- skönt att bara slappa

- mmm

- verkligen

- Vi ska inte gå ut ändå då??

- JOOO för fan vad cpkul, jag älskar dessa infall!!!


Sedan följde en hektisk period av duschning, sminkning och lite drickande av alkohol. Under denna period lyckades Pearl även paja två av mina ögonskuggor, så det slutade med att jag stod och skrapade pulver från ett par pyjamasbyxor och sedan med hyfsat resultat lyckades måla på ögonlocken.

Jag och Pearl dansade på som galningar ute och förvånades över att det var så mycket killar ute. Helt plötsligt kände vi av en kraftig testosteronhöjning och alla män började vifta med armarna i luften. Ojdå vad är det här tänkte vi. Sedan såg vi det. Bikinibrudar på scen. Oj oj oj, vi ville slippa se eländet och satte oss istället en våning upp. Väl där började vi prata med en kille som när han fick höra att vi var bibliotekarier erbjöd oss tequilashots tills att vi var beredda på att göra en egen liten show för honom. Öhh nej tack. Vi satte oss istället tillsammans med Clueless i en soffa och beundrade hans blånande näsa (han hade blivit biten av en brud natten innan, det ni!!). Strax därefter gick vi alla hem. Jag blev jagad av ett tidningsbud men i övrigt inträffade inget särskilt.

På söndagen var det våffelfest med A600 gänget hemma hos Emma-Nina. Mycket trevligt måste jag säga. Det var värt att släpa på en järnklump i form av ett dubbeljärn genom halva staden. Pearl höll på att skratta ihjäl sig när jag letade efter min plånbok i väskan och istället hivade upp ett våffeljärn. Festen var mycket lyckad med både utspilld saft och glassfläckar på soffan som följd. Jag och Pearl satt i ett hörn av soffan och skrattade åt allt och inget medan de andra undrade om vi fortfarande var onyktra...Ikaah som satt på en stol bredvid soffan, riktade då och då en lampa mot våra ansikten, likt något slags obehagligt förhörsstrålkastarljus. Hon hävdade att det var för att vi skulle hålla oss vakna, men jag tror att det enbart berodde på hennes sadistiska läggning. Det var på det hela taget en mycket lyckad helg även om jag som följd av den kommer vara en zoombie hela veckan, men vad gör väl det när man är i goda vänners lag! Jag har dessutom bara ett enda blåmärke..

1 kommentar:

Pearl sa...

vilken underbart klockren beskrivning av helgens sjukheter :)